Proje yönetimi
Bir projenin planlanıp süreçlerinin belirlenmesi, hedef ve amaçlarına uygun bir şekilde oluşturulması için kaynak, zaman ve organizasyonun sağlanması, yönetilmesidir.
Projede belirlenen süreçleri tamamlamak ve bunların dışına çıkmamaktır. Her projede görülen modüller, zaman, kaynak,süreç,model, bütçedir.
Zaman
Projenin başlangıç zamanı ve bitiş zamanın belirlenmesi ,
iş sürecinde yapılacak çalışmaların sürelerinin belirlenmesi,
dış kaynak ve etkenlerden oluşabilecek nedenlerin zamanı göz ardı etmeden hesaplanması.
Kaynak
Proje için belirlenen işçi sayısı,
dışarıdan alınacak kaynakların belirlenmesi,
Süreç
Yapılacak projenin iş süreçlerinin belirlenmesi,
neler yapılacak hangi modüllerin gerektiği.
Model
Proje için uygun modelin belirlenip ugulanması.
Bütçe
Proje için gerek bütçe,
iş gün sayısı,
iş adam sayısı,
dış kaynaklardan gelen bütçeler.
ADDIE MODELİ
Analiz şamasında ihtiyaç analizi yapılarak, mevcut öğretim problemleri, öğrenenlerin (çalışanların) beklentileri, ön bilgileri (varolan), mevcut beceri ve yeterlilikleri, öğrenme ortamı, öğretim amaçları ve hedefleri belirlenir. Bunlar belirlenirken aşağıdaki sorular irdelenebilir. Tabii ki bu sorular değişebilir veya bu soruların yenileri oluşturulabilir.
Tasarım
Tasarım aşaması da öğrenme hedefleri, ölçme araçları, alıştırmalar ve etkinlikler, içerik, konu analizi, ders planlama ve materyal seçimi ile ilgilidir. Tasarım aşaması sistematik ve belirli olmalıdır. Öğretim tasarım planı her bir unsuru detaylara dikkat edilerek hazırlanmalı ve ihtiyaç analizini dikkate alarak planlanmalıdır.
GeliştirmeBu aşamada, tasarımın test edilmesi sonucunda elde edilen veriler (öğrenen yorumları, deneme uygulamasında karşılaşılan problemler ve tüm gözlem sonuçları) kullanılır. Tasarım aşamasında oluşturulan içerik ve konular, etkinlikler, alıştırmalar, zamanlama, sınıf düzeni, materyaller ve ölçme-değerlendirme araçları tekrar gözden geçirilerek gerekli iyileştirme ve düzeltmeler yapılır.
Uygulama
Uygulama aşamasında, öğretmen (eğitmen) kılavuz kitabı veya materyali (interaktif de olabilir) ve öğrenci (öğrenen) kılavuzu (aynı şekilde interaktif olabilir) geliştirilir ve uygulanır. Geliştirilmiş olan tasarımın nasıl uygulanacağı konusunda eğitmenlere yol göstermek ve eğitime katılacak olanlara da bu eğitimde neleri nasıl yapacaklarına dair yardımcı olmak amaçtır.
Değerlendirme
Öğretim tasarımının verimliliği ve etkililiğini ölçmek için oluşturulan bir değerlendirme sürecidir. Değerlendirme iki bölümden oluşur; şekillendirici yada biçimlendirici olarak tanımlanan ADDIE tasarımının her aşamasında gerçekleştirilen ara değerlendirmeler ve diğeri de özet değerlendirme olarak adlandırılan sürecin sonunda gerçekleştirilen ve ADDIE tasarımının bir bütün olarak değerlendirildiği bölümdür. Burada benim önerim Kirkpatrick değerlendirme modelinin uygulanmasıdır. Genellikle de eğitimciler tarafından bu model kullanılır. Kirkpatrick Değerlendirme Modelini başka bir yazımda ayrıca değerlendireceğim.
https://zapier.com/learn/project-management/project-management-systems/
https://ikegitimvegelisim.wordpress.com/2012/02/28/ogretim-sistemi-tasarimi-isd-addie-modeli/
Proje Yönetimi
4/
5
Oleh
Root